Mi is az a search engine marketing, vagy röviden SEM?
A keresőmarketing...
...amely arra hivatott, hogy a weboldalunk látogatottságát növelje...
Az online
marketing egy fontos része, amely napjainkban nagyon hatékonyan működik, mivel
az emberek előszeretettel használják a különböző kereső felületeket.
A
keresőmarketing egy fontos eszköz lehet a vágyott ROI eléréséhez, ehhez
azonban feltétlenül szükséges egy jól strukturált weboldal, amelyen keresztül
valóban megszólíthatjuk a fogyasztókat.
A keresőmarketing 'címszó'
alatt többféle eszközt használhatunk. Az ’alap’ az organikus találatok, vagyis
amikor egy bizonyos kifejezésre, szóra keresve a mi weboldalunk előkelő helyen
szerepel, kiemelve a többi között.
Hogy működik egy ilyen eszköz elindítása?
Először is
meg kell adnunk kb 50 szót, amivel elindulhatunk és azt az összeget, amit a
SEM-re szeretnénk majd fordítani. Az indulás után ezeket a szavakat
folyamatosan szűkítik a keresések alapján és a végén kapunk egy toplistát,
amelyek szavak esetében a legtöbbször kattintottak a weboldalunkra. A
keresőmarketing addig folyik, amíg tart az általunk briefelt összeg, ez a
kattintásoktól függ, ugyanis ezután fizetünk.
Vannak
keresőhirdetések, mint példul az e-target, amelyek
szponzorált linkek, itt is a CTR-t vesszük alap mutatószámnak, vagyis az
átkattintási arányt.
Az a tény, hogyha van egy jól elkészített honlapunk még nem jelenti azt, hogy a megfelelő látogatók meg is találnak minket. Mivel a legtöbb felhasználó ma már a keresőket használja, hogy megtalálja az őt érdeklődő weboldalt, ezért szükségünk van a keresőoptimalizáláshoz. Ezáltal a keresők által visszaadott eredménylistában a weboldalunk jó helyre rangsorolódhat, így többen juthatnak el az oldalunkra.
Csak a
magyar Google-on több százezer keresés történik naponta. Ha honlapunk nincs az
első 10-20 találat között a kereső kulcsszavakra, akkor sajnos elesünk azoktól,
akik ezekre a kulcsszavakra kerestek rá.
A legnagyobb
keresők általában egyszerre jelenítik meg a fizetett hivatkozásokat, illetve a
normál organikus találatokat, így választhatunk: ha azonnal az élre szeretnénk
kerülni, ezt is megtehetjük a fizetett hivatkozásokkal, ha csak a normál
találatok között szeretnénk jó pozíciót elérni, akkor optimalizálhatjuk
weboldalunkat, hogy a normál találatokban is jó helyen jelenhessünk meg.
Tudnunk kell azonban ,hogy a "normál" találati rangsorban elért
előkelő eredmény összehasonlíthatatlanul többet ér a fizetett hivatkozásként
megjelenő találatnál, mivel a találati rangsorban szereplő honlapokra akár
ezerszer is nagyobb arányban kattinthatnak, mint a fizetett hivatkozásokra,
vagyis sokkal magasabb az átkattintási arányuk. Azzal viszont számolnunk kell,
hogy míg fizetett hivatkozásként gyakorlatilag a kampány indításával egy időben
megjelenik hirdetésünk, addig a normál találati listába történő bekerüléshez
elengedhetetlen weboldalunk optimalizálása, ami hosszú, fáradságot igénylő
folyamat, és a látványos eredmények csak több hónapnyi kitartó munka után
jelentkeznek.
Érdekes cikk, tetszik nagyon. Fejlődik ez a blog, az egyértelműen látszik.
VálaszTörlésKöszönjük! Igyekszünk a témákat gyakorlati szemszögből is feldolgozni, érdekességeket hozni.. :)
VálaszTörlés