2013. május 7., kedd

SEM



Mi is az a search engine marketing, vagy röviden SEM?


A keresőmarketing...

...amely arra hivatott, hogy a weboldalunk látogatottságát növelje...





Az online marketing egy fontos része, amely napjainkban nagyon hatékonyan működik, mivel az emberek előszeretettel használják a különböző kereső felületeket.
A keresőmarketing egy fontos eszköz lehet a vágyott ROI eléréséhez, ehhez azonban feltétlenül szükséges egy jól strukturált weboldal, amelyen keresztül valóban megszólíthatjuk a fogyasztókat.

A keresőmarketing 'címszó' alatt többféle eszközt használhatunk. Az ’alap’ az organikus találatok, vagyis amikor egy bizonyos kifejezésre, szóra keresve a mi weboldalunk előkelő helyen szerepel, kiemelve a többi között. 
 Hogy működik egy ilyen eszköz elindítása?
Először is meg kell adnunk kb 50 szót, amivel elindulhatunk és azt az összeget, amit a SEM-re szeretnénk majd fordítani. Az indulás után ezeket a szavakat folyamatosan szűkítik a keresések alapján és a végén kapunk egy toplistát, amelyek szavak esetében a legtöbbször kattintottak a weboldalunkra. A keresőmarketing addig folyik, amíg tart az általunk briefelt összeg, ez a kattintásoktól függ, ugyanis ezután fizetünk.

Vannak keresőhirdetések, mint példul az e-target, amelyek szponzorált linkek, itt is a CTR-t vesszük alap mutatószámnak, vagyis az átkattintási arányt.

Az a tény, hogyha van egy jól elkészített honlapunk még nem jelenti azt, hogy a megfelelő látogatók meg is találnak minket. Mivel a legtöbb felhasználó ma már a keresőket használja, hogy megtalálja az őt érdeklődő weboldalt, ezért szükségünk van a keresőoptimalizáláshoz. Ezáltal a keresők által visszaadott eredménylistában a weboldalunk jó helyre rangsorolódhat, így többen juthatnak el az oldalunkra.

Csak a magyar Google-on több százezer keresés történik naponta. Ha honlapunk nincs az első 10-20 találat között a kereső kulcsszavakra, akkor sajnos elesünk azoktól, akik ezekre a kulcsszavakra kerestek rá.
A legnagyobb keresők általában egyszerre jelenítik meg a fizetett hivatkozásokat, illetve a normál organikus találatokat, így választhatunk: ha azonnal az élre szeretnénk kerülni, ezt is megtehetjük a fizetett hivatkozásokkal, ha csak a normál találatok között szeretnénk jó pozíciót elérni, akkor optimalizálhatjuk weboldalunkat, hogy a normál találatokban is jó helyen jelenhessünk meg. 

Tudnunk kell azonban ,hogy a "normál" találati rangsorban elért előkelő eredmény összehasonlíthatatlanul többet ér a fizetett hivatkozásként megjelenő találatnál, mivel a találati rangsorban szereplő honlapokra akár ezerszer is nagyobb arányban kattinthatnak, mint a fizetett hivatkozásokra, vagyis sokkal magasabb az átkattintási arányuk. Azzal viszont számolnunk kell, hogy míg fizetett hivatkozásként gyakorlatilag a kampány indításával egy időben megjelenik hirdetésünk, addig a normál találati listába történő bekerüléshez elengedhetetlen weboldalunk optimalizálása, ami hosszú, fáradságot igénylő folyamat, és a látványos eredmények csak több hónapnyi kitartó munka után jelentkeznek.

2 megjegyzés:

  1. Érdekes cikk, tetszik nagyon. Fejlődik ez a blog, az egyértelműen látszik.

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük! Igyekszünk a témákat gyakorlati szemszögből is feldolgozni, érdekességeket hozni.. :)

    VálaszTörlés