2013. május 7., kedd

Samsung Eco Bubble kampány, online rész



A kutatás célja: A Samsung új mosógép line-up-ját bemutató tavaszi Eco Bubble ATL kampány online részének elemzése


Célcsoport: nők 25-49 ABC státusszal


A vizsgálat módszertana: a kampány online részének vizsgálata marketing mutatószámaival





ATL kampány marketing mix



TVC

4 héten keresztül futó 25+5 sec Tv reklám, 1 hét szünettel (jelenleg fut az utolsó hét).
A reklám az utolsó 3 héten promó taggel is kiegészülve fut, vagy egy-egy ajánlatot kínál a fogyasztóknak. Ez az ajánlat a kiterjesztett garancia, vagyis most 4 év teljes körű garanciát kínál a gyártó a kijelölt üzletekben. A reklám lifestyle elemekre épít, fő mondanivalója az innováció, a technológiai újítás, amely az ’Az anyukáknak sincs mindenben igazuk’ szlogen köré épít. Ezt egészíti ki a ’Kiváló hatékonyság, hideg vízzel is. ’ szlogen.

Célcsoport: nők 29-49 ABC státusz A csatornamix 16 csatornát tartalmaz, 600as átlag GRP-vel






ONLINE (roadblock, sponsorship)

A kiválasztott célcsoport elérése több útvonalon is, szponzorációval, banner kampánnyal és az itt látogatók átirányítása az ecobubble.samsung.hu weboldalra.

A kiválasztott csatornák:
Velvet.hu
Dívány.hu
NLC.hu
NLC.hu
Femina.hu
Lakáskultúra.hu
HVG.hu
Piac&Profit
Csaladinet.hu
Árukereső.hu
Árukereső.hu
Mosogep.lap.hu





Az online megjelenések alakulása:





A táblázatból kiderül, hogy a Femina szponzoráció bizonyult a legértékesebbnek a kampány számára. A mosogep.lap.hu magas átkattintási arányt hozott ugyan, de a látogatói szám igen minimális, így ez semmiképp nem egy best practice..






Search Engine Marketing









 





A SEM marketing igen hatékonynak bizonyult, amit érdemes tovább folytatni. Az E-targetről ugyanez már nem mondható el, nem hozott komoly átkattintási arányt.
A top20 szavak listájában a top a samsung volt, de érdekes módon a második helyen az egyik komoly konkurens márkaneve hozta a legtöbb átkattintást az ecobubble oldalára. A harmadik helyen a mosógép szerepelt, mint legtöbbet keresett és átkattintást hozott szó.
A kampány sikeresnek mondható, hiszen az eco bubble, mint keresési szó is nagyon jól szerepelt. Ez igen jó, hiszen megmaradt az emberek fejében és a célunk az új technológia kommunikálása volt.





Youtube Eco Bubble kampány 





A marketing mix tehát ezekből az elemekből épül fel, ezt kiegészíti még a retail vonal is, a boltokban való megjelenésen is visszaköszön a TVC imidzse és a szlogen, amelyet az online is erősíteni szolgált.



A weboldalak látogatottságának alakulása:









Itt pedig a saját oldalaink látogatóinak száma látható. Az ATL kampány sikeresnek mondható az eddigi eredmények alapján, az online jól teljesít.
 

1 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes ez a cikk!
    Jó látni egy ilyen kampány tartalmát, hátterét és az eredményeket.

    VálaszTörlés