2013. május 26., vasárnap

Reklám, értékesítés ösztönzés, PR a weben






Az online értékesítés ösztönzésnek ma már rengeteg formája van. Az internet lehetőségek tárházát biztosítja a reklámozásnak, az értékesítés ösztönzésnek. Már csak a költségvetés dönti el, hogy ki mit engedhet meg magának.

Hogyan érhetjük el online a lehetséges vásárlóinkat?






Általában célszerűbb egy komolyabb online marketing mixet használnunk, ahol jelen van SEM, banner kampány, youtube pre roll, PR cikkek és egyéb oldal szponzorációk.

Ezekről szeretnék részletesebben is beszélni, de nem szeretnék most szakirodalomból kivett definíciókat használni, inkább gyakorlatias szemszögből, saját tapasztalatok alapján írnék ezekről az eszközökről.
Az egész online marketingünk felépítésének az alapja egy jól működő weboldal, amelyen a vásárló könnyen eligazodhat és minden információt megtalálhat. Ezt a weboldalt kell alapul vennünk, ha az online marketing mixet szeretnénk felépíteni, ugyanis ha felkeltettük a fogyasztó érdeklődését a különböző eszközökkel, akkor kell, hogy legyen egy landing page, ahol minden kérdésére választ kaphat és segíthet a vásárlási döntésben.

A PR egy nagyon jó eszköz, amelyet használhatunk például új termékmegjelenéskor, akár ingyen is. Jól kell időzíteni, mert az ilyen megjelenések sokat érhetnek, de fel kell keltenünk az újságírók figyelmét. Ennek a legjobb módja szokott lenni a kreatív press mailing, vagyis, amikor kiküldjük az általunk kiválasztott újságíróknak a sajtóanyagot valamilyen kreatív formában, amely például kapcsolódik az új termékhez. Ezek általában hozzák a megjelenéseket, azonban csak akkor tudjuk használni, ha valami újdonságot szeretnénk megjeleníteni.

Ha ez már megtörtént, akkor vásárolhatunk különböző PR megjelenéseket, online is, nem csak a nyomtatott sajtóban. Ezeknek a megjelenéseknek azonban komoly ára van és kérdés, hogy online ugyanolyan hatásos lehet-e, mint nyomtatott sajtóban? Onlineban nem túl sikeresek az ilyen PR cikkek, mivel ott szélesebb lehetőségeink vannak, sokkal jobban megéri más módszert választani és a landing page-re irányítani a fogyasztót. A banner kampányok kiváló megoldások erre a célra. Ilyenkor lehetünk igazán kreatívak, hogy olyan kreatív kerüljön az oldalakra, amely tényleg felhívja a vásárlók figyelmét és többet szeretnének megtudni az adott termékről. 

Gyakran használják a nyereményjátékokat is, hiszen ezek nagyon népszerűek.
Amely még igen ütős lehet – ha nagyon jó kreatív készül hozzá -, az az oldalszponzoráció. Vagyis amikor egy olvasott weboldalt „felöltöztet” egy brand. Itt tényleg az számít, hogy mennyire esztétikus és kreatív ez a megjelenés, mennyire tudja átadni az üzenetet a fogyasztók felé. Ha elég jó, akkor hozza a magas átkattintási arányt.

Ugyanez igaz a youtube pre roll videók esetében is. A legtöbb ilyen reklám idegesítő és alig várja az ember, hogy továbblépjen. Azonban ha rövid, tömör és tényleg jó reklámmal tudunk előállni, akkor igen magas a nézettsége és hozza az átkattintási arányt is.

Ha a fogyasztó már az oldalunkon van, akkor rajtunk múlik, hogyan hozzuk be a boltba. Erre jó megoldások a különböző promóciók, amelyeket jól láthatóan kommunikálhatunk. A különböző benefiteket és featureket is jól láthatóan, egyszerűen és érthetően kell kommunikálni, hiszen ezekkel könnyű a vásárlókat meggyőzni. A where to buy funkció létrehozása is jó megoldás lehet, amikor a saját honlapunkról egyszerűen eljuthatnak a vásárlás helyszínére, vagyis a partnereink weboldalaira, ott megtalálhatják az árakat, a boltok elérhetőségét.
Erre kiváló megoldás még a  különböző árukeresők használata, szponzorációja. Ez is jól működik, ugyanígy a search engine marketing, de erről már egy korábbi bejegyzésben részletesen írtam.

Egy olcsóbb megoldást jelent még a blog aktivitások vásárlása, amikor olyan blogokat keresünk, amelyeknek a célközönsége egyezik a sajátunkkal. Ezeknek a blogoknak a tulajdonosai bejegyzéseket osztanak meg az általunk meghatározott időben a saját blog oldalukon, ahol az ő stílusukban szólnak az olvasókhoz. Ez egy igen jó eszköz és költséghatékony is.

Hosszú távon a vásárlói adatbázis építés a legjobb megoldás, ugyanis így direktben érhetjük el a korábbi vásárlóinkat például havi hírlevelekkel, ahol az újdonságokra és az akciókra hívhatjuk fel a figyelmet. Itt fontos, hogy mindig érdekes levél kerüljön kikerülésre, ne túl hosszú és körülbelül havi rendszerességgel.

Azt hiszem röviden így tudnám összefoglalni ezeket az online marketing kommunikációs eszközöket, a legjobb eredményt természetesen egy integrált online marketingkommunikációs kampánnyal lehet elérni, de ezek külön – külön is jó eredményeket hozhatnak, de általában minden a jó kreatívon és a megnyerő cikkeken múlik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése