Az online
értékesítés ösztönzésnek ma már rengeteg formája van. Az internet lehetőségek
tárházát biztosítja a reklámozásnak, az értékesítés ösztönzésnek. Már csak a
költségvetés dönti el, hogy ki mit engedhet meg magának.
Hogyan
érhetjük el online a lehetséges vásárlóinkat?
Általában
célszerűbb egy komolyabb online marketing mixet használnunk, ahol jelen van
SEM, banner kampány, youtube pre roll, PR cikkek és egyéb oldal szponzorációk.
Ezekről
szeretnék részletesebben is beszélni, de nem szeretnék most szakirodalomból
kivett definíciókat használni, inkább gyakorlatias szemszögből, saját
tapasztalatok alapján írnék ezekről az eszközökről.
Az egész
online marketingünk felépítésének az alapja egy jól működő weboldal, amelyen a
vásárló könnyen eligazodhat és minden információt megtalálhat. Ezt a weboldalt
kell alapul vennünk, ha az online marketing mixet szeretnénk felépíteni,
ugyanis ha felkeltettük a fogyasztó érdeklődését a különböző eszközökkel, akkor
kell, hogy legyen egy landing page, ahol minden kérdésére választ kaphat és
segíthet a vásárlási döntésben.
A PR egy nagyon
jó eszköz, amelyet használhatunk például új termékmegjelenéskor, akár ingyen
is. Jól kell időzíteni, mert az ilyen megjelenések sokat érhetnek, de fel kell
keltenünk az újságírók figyelmét. Ennek a legjobb módja szokott lenni a kreatív
press mailing, vagyis, amikor kiküldjük az általunk kiválasztott újságíróknak a
sajtóanyagot valamilyen kreatív formában, amely például kapcsolódik az új
termékhez. Ezek általában hozzák a megjelenéseket, azonban csak akkor tudjuk
használni, ha valami újdonságot szeretnénk megjeleníteni.
Ha ez már
megtörtént, akkor vásárolhatunk különböző PR megjelenéseket, online is, nem
csak a nyomtatott sajtóban. Ezeknek a megjelenéseknek azonban komoly ára van és
kérdés, hogy online ugyanolyan hatásos lehet-e, mint nyomtatott sajtóban?
Onlineban nem túl sikeresek az ilyen PR cikkek, mivel ott szélesebb
lehetőségeink vannak, sokkal jobban megéri más módszert választani és a landing
page-re irányítani a fogyasztót. A banner kampányok kiváló megoldások erre a
célra. Ilyenkor lehetünk igazán kreatívak, hogy olyan kreatív kerüljön az
oldalakra, amely tényleg felhívja a vásárlók figyelmét és többet szeretnének
megtudni az adott termékről.
Gyakran használják a nyereményjátékokat is, hiszen
ezek nagyon népszerűek.
Amely még
igen ütős lehet – ha nagyon jó kreatív készül hozzá -, az az oldalszponzoráció.
Vagyis amikor egy olvasott weboldalt „felöltöztet” egy brand. Itt tényleg az
számít, hogy mennyire esztétikus és kreatív ez a megjelenés, mennyire tudja
átadni az üzenetet a fogyasztók felé. Ha elég jó, akkor hozza a magas
átkattintási arányt.
Ugyanez
igaz a youtube pre roll videók esetében is. A legtöbb ilyen reklám idegesítő és
alig várja az ember, hogy továbblépjen. Azonban ha rövid, tömör és tényleg jó
reklámmal tudunk előállni, akkor igen magas a nézettsége és hozza az
átkattintási arányt is.
Ha a
fogyasztó már az oldalunkon van, akkor rajtunk múlik, hogyan hozzuk be a
boltba. Erre jó megoldások a különböző promóciók, amelyeket jól láthatóan
kommunikálhatunk. A különböző benefiteket és featureket is jól láthatóan,
egyszerűen és érthetően kell kommunikálni, hiszen ezekkel könnyű a vásárlókat
meggyőzni. A where to buy funkció létrehozása is jó megoldás lehet, amikor a
saját honlapunkról egyszerűen eljuthatnak a vásárlás helyszínére, vagyis a
partnereink weboldalaira, ott megtalálhatják az árakat, a boltok elérhetőségét.
Erre
kiváló megoldás még a különböző
árukeresők használata, szponzorációja. Ez is jól működik, ugyanígy a search
engine marketing, de erről már egy korábbi bejegyzésben részletesen írtam.
Egy
olcsóbb megoldást jelent még a blog aktivitások vásárlása, amikor olyan
blogokat keresünk, amelyeknek a célközönsége egyezik a sajátunkkal. Ezeknek a
blogoknak a tulajdonosai bejegyzéseket osztanak meg az általunk meghatározott
időben a saját blog oldalukon, ahol az ő stílusukban szólnak az olvasókhoz. Ez
egy igen jó eszköz és költséghatékony is.
Hosszú
távon a vásárlói adatbázis építés a legjobb megoldás, ugyanis így direktben
érhetjük el a korábbi vásárlóinkat például havi hírlevelekkel, ahol az
újdonságokra és az akciókra hívhatjuk fel a figyelmet. Itt fontos, hogy mindig
érdekes levél kerüljön kikerülésre, ne túl hosszú és körülbelül havi
rendszerességgel.
Azt hiszem
röviden így tudnám összefoglalni ezeket az online marketing kommunikációs
eszközöket, a legjobb eredményt természetesen egy integrált online
marketingkommunikációs kampánnyal lehet elérni, de ezek külön – külön is jó
eredményeket hozhatnak, de általában minden a jó kreatívon és a megnyerő
cikkeken múlik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése