A percepció lényege, hogy mit minek észlelünk, mit
minek értünk, mit minek látunk. Nem egyszer van olyan, hogy valaki olvas
valamit és egyáltalán nem azt érti, amit embertársa, ebből temérdek félreértés
is kialakulhat. Azonban nem csak olyan esetek léteznek, hogy valaki nem
ugyanazt érti egy bizonyos dolog alatt, mint más, hanem vannak olyan tárgyak,
illetve jelképek, melyekről mindenkinek ugyanaz jut az eszébe, én most ezekre
szeretném felhívni a figyelmet.
Ha valaki meglátja az alábbi képet, 100-ból 99-nek
biztosan ugyanaz jut róla eszébe: az egyiptomi piramisok, Ez egy annyira
jellegzetes kép, hogy már egy „skicc”-ből is rájöhetünk arra, hogy mi ez, nem
kell pontosan a sivatagban lévő három piramist megjeleníteni.
Ugyanilyen az alábbi embléma is, melyről mindenki
tudja, hogy ez a Nike jel, anélkül is, hogy alá lenne írva az, hogy Nike,
elegendő már csak a „pipa”.
A Coca-Cola-s üveg szintén egy ilyen alakzat,
melynek elegendő, ha a körvonalát meglátjuk valahol, tudjuk, hogy ez bizony a
Coca-Cola.
Nagyon fontos, hogy ez azt jelenti, hogy ezekről
mindenkinek ugyanaz jut eszébe, ami a jó marketingnek köszönhető. Ma már
ezekhez az alakzatokhoz nem kell semmilyen mögöttes információ, mindenki egyből
tudja, hogy a másik mire gondol, ha ezt a jelet felmutatja.
Nem tudom... én speciel még sosem ittam kólát. Így az üvegről sem ez jut eszembe, hanem egy jó hűvös sör.
VálaszTörlés