2013. május 13., hétfő

Nem látod? Ez egy piramis!


A percepció lényege, hogy mit minek észlelünk, mit minek értünk, mit minek látunk. Nem egyszer van olyan, hogy valaki olvas valamit és egyáltalán nem azt érti, amit embertársa, ebből temérdek félreértés is kialakulhat. Azonban nem csak olyan esetek léteznek, hogy valaki nem ugyanazt érti egy bizonyos dolog alatt, mint más, hanem vannak olyan tárgyak, illetve jelképek, melyekről mindenkinek ugyanaz jut az eszébe, én most ezekre szeretném felhívni a figyelmet.

Ha valaki meglátja az alábbi képet, 100-ból 99-nek biztosan ugyanaz jut róla eszébe: az egyiptomi piramisok, Ez egy annyira jellegzetes kép, hogy már egy „skicc”-ből is rájöhetünk arra, hogy mi ez, nem kell pontosan a sivatagban lévő három piramist megjeleníteni. 

Ugyanilyen az alábbi embléma is, melyről mindenki tudja, hogy ez a Nike jel, anélkül is, hogy alá lenne írva az, hogy Nike, elegendő már csak a „pipa”.

A Coca-Cola-s üveg szintén egy ilyen alakzat, melynek elegendő, ha a körvonalát meglátjuk valahol, tudjuk, hogy ez bizony a Coca-Cola.

Nagyon fontos, hogy ez azt jelenti, hogy ezekről mindenkinek ugyanaz jut eszébe, ami a jó marketingnek köszönhető. Ma már ezekhez az alakzatokhoz nem kell semmilyen mögöttes információ, mindenki egyből tudja, hogy a másik mire gondol, ha ezt a jelet felmutatja.

1 megjegyzés:

  1. Nem tudom... én speciel még sosem ittam kólát. Így az üvegről sem ez jut eszembe, hanem egy jó hűvös sör.

    VálaszTörlés