- mely termékek kelendőek
- ki vásárol és ki nem
- mi befolyásolja a fogyasztót
- miért viselkednek úgy, ahogyan
- milyen az attitűdjük a termékek és a reklámok iránt
- milyen reményeik és álmaik vannak
A fogyasztói magatartás az emberek azon viselkedése, amely javak és szolgáltatások vásárlásában, használatában és a vásárlás tervezésében jut kifejezésre.
(Engel-Kollat-Blackwell 1968)
A magyar vásárló: árérzékeny, tudatos, tervezi a vásárlást.
- messzebre is hajlandó elmenni az olcsóbb termékért
- fontosabbá vált az adott bolt/lánc milyen akciókat és promóciókat kínál
(a boltok iránti lojalitás csökkent)
Nyugaton az élményt keresik, itthon az ár-érték arány a meghatározó.
USA: a fogyasztók több mint felének fontosabb az élménykeresés
(azaz a megtapasztalás) mint a birtoklási vágy, azaz tárgyak megszerzése.
USA: a fogyasztók több mint felének fontosabb az élménykeresés
(azaz a megtapasztalás) mint a birtoklási vágy, azaz tárgyak megszerzése.
A vásárlási döntést befolyásoló tényezők:
- társadalmi tényezők
- személyes tényezők
- személyes énkép
- pszihológiai jellemzők
1. érzelmi alapú vizuális képek (szembenéző emberi arcok!)
2. érzelmi döntések lehetősége versus racionalitás
3. finom humor, önzetlenség hangúlyozása + társadalmi vonatkozások
4. hitelesség
5. érzelmek, érzelmek (sokáig megőrződnek az emlékezetben, és ismétlés esetén is növelik az eladást)
6. emberi, társadalmi kapcsolatok - a nő beavatva érezze magát
7. ő határozza meg saját céljait. (Ne diktálj neki, ne ösztönözd rögtön cselekvésre, mert bestresszel)
8. adj sok információt, és hagyj neki időt arra, hogy megeméssze
9. a nő minden vásárlással több célnak igyekszik megfelelni
10. feltétlenül pozitív érzelmű üzenet
7. ő határozza meg saját céljait. (Ne diktálj neki, ne ösztönözd rögtön cselekvésre, mert bestresszel)
8. adj sok információt, és hagyj neki időt arra, hogy megeméssze
9. a nő minden vásárlással több célnak igyekszik megfelelni
10. feltétlenül pozitív érzelmű üzenet
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése