2013. február 24., vasárnap

Vásárlási kultúra, avagy hogyan viselkednek a fogyasztók manapság...

A marketing szakemberek folyamatosan kutatják a következőket:
  • mely termékek kelendőek
  • ki vásárol és ki nem
  • mi befolyásolja a fogyasztót
  • miért viselkednek úgy, ahogyan
  • milyen az attitűdjük a termékek és a reklámok iránt
  • milyen reményeik és álmaik vannak  
A fogyasztói magatartás az emberek azon viselkedése, amely javak és szolgáltatások vásárlásában, használatában és a vásárlás tervezésében jut kifejezésre.
(Engel-Kollat-Blackwell 1968)


A magyar vásárló: árérzékeny, tudatos, tervezi a vásárlást.
  • messzebre is hajlandó elmenni az olcsóbb termékért
  • fontosabbá vált az adott bolt/lánc milyen akciókat és promóciókat kínál
    (a boltok iránti lojalitás csökkent) 
Nyugaton az élményt keresik, itthon az ár-érték arány a meghatározó.
USA: a fogyasztók több mint felének fontosabb az élménykeresés
(azaz a megtapasztalás) mint a birtoklási vágy, azaz tárgyak megszerzése
.

A vásárlási döntést befolyásoló tényezők:
  • társadalmi tényezők
  • személyes tényezők
  • személyes énkép
  • pszihológiai jellemzők
 A nők megnyerésének tízparancsolata
1. érzelmi alapú vizuális képek (szembenéző emberi arcok!)
2. érzelmi döntések lehetősége versus racionalitás
3. finom humor, önzetlenség hangúlyozása + társadalmi vonatkozások
4. hitelesség
5. érzelmek, érzelmek (sokáig megőrződnek az emlékezetben, és ismétlés esetén is növelik az eladást)
6. emberi, társadalmi kapcsolatok - a nő beavatva érezze magát
7. ő határozza meg saját céljait. (Ne diktálj neki, ne ösztönözd rögtön cselekvésre, mert bestresszel)
8. adj sok információt, és hagyj neki időt arra, hogy megeméssze
9. a nő minden vásárlással több célnak igyekszik megfelelni
10. feltétlenül pozitív érzelmű üzenet
  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése